Buat sekian kalinya, saya berblog.

Masih merangkak dan masih hingusan dalam dunia blog ini. Amat mengharapkan tunjuk ajar mereka yang berpengalaman dan sudah banyak makan garam seperti teman-teman blogger yang lain. Moga langkah saya yang bertatih ini tidak dikeji juga dicemuh, malah dipimpin sebaiknya. Tunjuk ajar kalian amat diharapkan.

Sebenarnya susah untuk memaksa diri ini, mengetuk jari-jemari di atas papan key board ini. Berhasratkan untuk berkongsi rasa, kefahaman dan kesedaran saya akan nikmat yang saya kecapi ini, nikmat iman dan nikmat Islam, saya gagahkan jua.

Besar hasrat saya agar blog ini menjadi wadah yang amat bermanfaat buat rakan-rakan.

Ayuh bersama kita selami hakikat kehambaan. Mencari erti hina, hina sebagai hamba..hamba disisi Rabbi.

Dengan lafaz BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM, saya rasmikan blog DALAM JIWA HAMBA.