Alhamdulillah syukur pada  Allah setinggi-tinggi syukur akan nikmat dan rahmatNya diberi pinjam kesihatan dan kudrat serta dapat bernafas di alam fana ini. Selawat dan salam ke atas junjunggan Rasulullah SAW, keluarga baginda serta para sahabat dan tabein semuanya.
Allahyarham'Ammar
Selagi bernama manusia berbagai rencah kehidupan akan ditempuhi, pokoknya setakat mana kita merasai itu sebagai ujian atau pun nikmat. Resam kehidupan manusia ada kegembiraan menerima kelahiran cahaya mata dan tidak kurangnya juga ada yang kesedihan kehilangan orang tersayang. Semua ini asam garam kehidupan, Cuma cara kita menerimanya yang menjadi asas dan pokok yang menguji keimanan kita.

Allah izin bagi ummi hari ini 11 Jun merupakan hari dan detik sejarah sedih menyelubungi keluarga kami atas kehilangan anakanda Ammar yang merupakan telah 4 tahun dia meninggalkan kami. Terasa sudah lama sangat telah berlalu kenangan ini dan ia sentiasa menjadi ingatan dan pembakar semangat untuk ummi membuat kerja2 Islam. Jiwa ini terasa seolah-olah arwah membisikan, “ Ummi jangan tinggalkan kerja2 Islam, ajak remaja-remaja kembali kepada Islam”.

Mengimbau kembali detik sejarah ini  rasa hiba dan pilu sangat tetapi bila dihubungkan dari sudut keimanan ianya mampu  islah diri bagi mendekatkan diri dengan Allah dan merupakan satu yg positif untuk mecapai redha Allah.

Ya Allah rupanya ada hikmah disebalik kejadian ini, ya selepas 4 tahun banyak perkara yang didoakan pada hari kematiannya telah termakbul. 


 Kami kerja bersama mencari rezeki untuk hidup di bumi yang fana, Alhamdulillah, Allah juga mengikat hati kami untuk mendapat Redha Allah - Ummi sayang antum kerana Allah.

Anak di Universiti yang hebat.... Ummi juga sayang kamu kerana Allah

Ya Allah syukur atas segala nikmat yang Engkau kurniakan terhadap kami. Alhamdulillah, Ya Allah,  Engkau benar-benar kurniakan kepada diri hamba Mu yang hina ini dengan mengurnaikan anak-anak untuk sama-sama mengislahkan diri untuk kembali kepadaMu serta mendapat keredhaan Mu.

Ummi sayang mereka semua kerana Allah, mudah2an apa yang kita lakukan selama ini mendapat Redha Allah...

Ya Allah! Engkaulah sahaja Tuhan kami dan Engkaulah sahaja Pencipta kami serta Engkau sahaja memberi petunjuk kepada kami dengan Agama Islam dan Engkaulah yang mempu mengikat hati kami, Engkaulah sahaja yang mengambil nyawa kami dan Engkau sahaja yang mengetahui rahsia kami yang tersembunyi dan nyata. Ya Allah! ampuni segala dosa kami, dosa anak kami Muhammad 'Ammar, dosa kakakku dan dosa kaum muslimin dan muslimat yang telah meninggal jadikan kubur mereka dan kubur kami nanti seluas-luas taman syurga Mu.