Pertamanya saya mahu memohon maaf siap-siap. Saya betul-betul tak dapat tahan diri saya dari tidak mempolitikkan blog Dalam Jiwa Hamba. Oh, benar...penangan P. 44.

Kalau kawan-kawan dengar dan baca dari semua saluran media arus perdana, maka pasti anda akan mendapati diri ini muak serta mual dengan berita yang dipaparkan.

Saya bukan apa tapi bosan dengan tipu helah busuk mereka yang berhati bangsat. Tidak peduli halal haram, langsung tidak ambil pusing nilai syara'. Lalu, yang dijaja adalah fitnah, yang ditabur adalah janji palsu dan yang diperlihatkan adalah kepincangan semata-mata.

"Mereka merancang (tipu helah), dan Allah jua merancang, dan Allah jugalah sebaik-baik perancang (tipu helah)."
Entri kali ini membawa teman-teman pembaca untuk membawa kisah-kisah yang tidak akan didengari melainkan apabila anda sendiri turun ke Permatang Pauh. Kelakar pun ada, tapi sebenarnya kasihan. Itu akibatnya jika hati tertutup, enggan didokong akan kebenaran.

Kisah 1;

Antara taktik perayu undi BN adalah dengan menelefon rumah ke rumah. Terjadilah satu perbualan antara seorang perayu undi dengan penduduk Kampung Belah Dua, Permatang Pauh.

Perayu Undi (PU) : Assalamuaikum

Penduduk Kampung(PK) : Wa'alaikumsalam, ya nak cakap dengan sapa?

PU : Apa abaq pak cik? Ni, saya ni wakil dari BN ni. Ni Haji S ke ni?

PK : Ya, ya. Ada apa?

PU : Pak Cik tau kan 26 Ogos nanti ada pilihanraya. Ni nak abaq...(diteruskan cakap-cakap mempromosi BN)

PK dengar dengan tenang tanpa bantahan.

PU : Pakcik kenal Ariff Shah?

PK: Kenal..

PU : ...bla...bla (terus memuji dan mempromosi Ariff Shah). Pak Cik nak undi sapa nanti?

PK : Pakcik undi Anwar Ibrahim la!

PU : er....

Kisah 2;

Di Kubang Semang, Datuk Seri Najib B. Razak datang untuk menemui penduduk di sana. Najib dibawa dengan kereta mewahnya dan ramai pula yang menyambutnya.

Turunnya beliau daripada keretanya, dia disambut dengan laungan booo dan jeritan "Altantuya, Altantuya. Mongolia, Mongolia".

Kerena terlalu tertekan, beliau terus masuk kembali dalam kereta. Tidak tunggu lama, kereta itu terus beredar.

Kisah 3;

Kisah ini kisah Najib juga.

Di Kepala Bukit, Najib solat bersama pasukannya di satu Masjid di sana. Kemudian, beliau minta untuk diberi peluang agar dapat berucap sepatah dua.

Si Imam enggan membenarkannya. Katanya, "Kalau saya bagi nanti, satgi orang pas mai mintak, pastu mai pulak orang adil mintak, habis pecah orang kampung saya."

Tok Imam jawab begini sahaja kepada TPM. Najib tak tunggu lama terus beredar.

Syok tengok gambar ini. Sehelai banner di Kampung Pertama
Lebih gambar, klik sini

Kisah 4;

Seorang tok siak di Ceruk Tok Kun, kampung DSAI bila ditanya tentang tuduhan liwat DSAI, berkata,
"Kalau hangpa mai letak pistol kat kepala aku, hangpa tembak mati, tak dak aku nak percaya punya Anwar liwat."
Katanya lagi sepanjang berbelas tahun berkecimpung dalam arena Tok Siak ini, kalau DSAI pulang ke kampungnya walaupun pada pukul 2 pagi, beliau tetap solat berjemaah di masjid.

DSAI diliwat? Sapa nak percaya!

Kisah 5;

Ini cerita terbaru saya dengar semalam.

Ust. Ramlang Porigi, antara imam yang menjad saksi dalam upacara sumpah Saiful Bukhari semalam mengumumkan bahawa dia dipaksa untuk berbuat demikian.

Ust. Ramlang dibawa tanpa pengetahuannya ke Masjid Wilayah Persekutuan dari Permatang Pauh. Sesampainya dia ke sana, dia diarahkan dan dipaksa menjadi saksi atas persumpahan si Saiful.

Semalam di Kampung Belah Dua, Permatang Pauh, Ust. Ramlang sendiri bercakap di hadapan ribuan hadirin yang hadir memberitahu perkara tersebut.

****
Kalau nak cerita banyak sangat. Seronok juga, sebab saya sendiri tidak pernah rasa suasana sebegini. Bilamana surat khabar menggila, berita TV juga bertipu helah, rakyat yang percaya adalah mereka yang sasau, tidak reti beza al-Haq dan al-Batil.

Moga Allah kurniakan kejayaan kepada mereka yang perjuangkan lunas-lunas Islam. Walaupun masih jauh kemenangan Islam di Malaysia ini, tapi ini memberi sedikit sinar bahawa keadilan dan kebenaran itu tetap menjadi agenda perjuangan.

Bersama-sama solat hajat. Ayuh pohon doa!