Syukur Alhamdullilah dan limpah kurnianya kita masih bernafas di dunia ini dan selawat dan salam kepada Nabi Muhammad saw. Belum terlambat ummi nak ucapkan Selamat Hari Raya dan Maaf salah silap. Madrasah ramadhan telah berjaya mendidik jiwa kita untuk menjadi seorang muslim yang sebenar dan marilah kita beristiqamah kepada islam. Pada bulan ramadhan semua orang melakukan kebaikan marilah kita teruskan pada bulan-bulan lain juga kerana tuhan pada bulan ramadhan adalah sama pada bulan-bulan lain juga, InsyaAllah

Terima kasih berbanyak kerana masih ada insan yang mengingati ummi dari Mesir (rakan Ammar) iaitu ummi menerima 2 panggilan (Sayuti)dan U. Musaab serta panggilan drp Aman di Malaysia, amat terharu. Begitu juga sms yang diterima drp rakan Ammar dan lain2 dengan ucapan terima kasih kerana ummi dan pakcik rasa benar-benar terharu dan amat menghargai sms yang dierima dan masih ada insan yang mengingati kami sekeluarga.

Lembaran ini amat memilukan hati ini dan terasa amat sayu walaupun ku tahan juga seolah-olah tiada apa yang tersirat dihati ini tapi Allah sahaja yang mengetahuinya.

Terima kasih juga atas kunjungan keluarga Saif, wakil INTEC dan akan mengunjungi keluarga ummi iaitu keluarga Akram, mudah2an ini akan merapatkan ukhuwah antara kita semua. Walaupun Ammar tidak kesampaian hajat untuk mengadakan progran rehlah untuk merapatkan ukhuwah tapi telah cukup dengan kejadian ini telah merapatkan ukhuwah antara keluarga dan anak-anak gen6 serta anak-anak baru yang ummi dapat dan juga sahabat2 lain, maysaAllah inilah nikmat ukhuwah yang sebenar, betapa pahalanya berterusan.

Tapi ummi menerima 1 sms ini drp sahabat ummi yang telah memberi kekuatan berbunyi spt berikut "Setiap cita-cita yg besar perlukan tsabat utk mencapainya . Tiada cita-cita lebih tinggi daripada syurga. Tamrin ramadhan telah dilalui menghimpun bekalan. Marilah kita teruskan dakwah dan jihad kita sebaik-baiknya sehingga bertemu dengan Allah."

Firman Allah:

“Hai manusia, sesungguhnya janji Allah adalah benar, maka sekali-sekali janganlah kehidupan dunia memperdayakan kamu dan sekali-kali janganlah setan yang pandai menipu, memperdayakan kamu tentang Allah. Sesungguhnya setan itu adalah musuh bagimu, maka anggaplah ia musuh(mu), kerana sesungguhnya setan-setan itu hanya mengajak golongannya supaya meraka menjadi penghuni neraka yang menyala-nyala."

(Fatir : 5-6)

Mari kita teruskan dengan kerja-kerja islam kerana tiada kerja yang lebih baik yang akan kita hendak persembah kepada Allah nanti iaitu kita sentiasa beristiqamah dan berusaha mempertingkatkan iman kita menjadi muslim yang sebenar disamping usaha untuk menuntut ilmu-ilmu di bumi Allah Taala.

Entri kali adalah untuk dimuatkan keratan2 akhbar pemergian “Allahyarham Ammar” untuk disimpan diblognya sebab baru sempat diedit dan gambar kenangan Arwah semasa kecil sehingga menemui ajalnya.





















Berikut adalah video yang di poskan untuk arwah "Ammar, jazakummullah untuk sahabat2nya yg amat menyayanginya, mudah-mudahan ini menguatkan kita akan kematian yg boleh datang bila-bila masa, adakah kita bersedia??????????










Buku ini diterbitkan hasil dari blog sahabat-sahabat arwah dan dari blog orang yang tidak dikenali beliau semasa hidupnya sebagai tarbiyah dan sebagai panduan adik-adiknya dalam mengharungi kehidupan ini.


"Secerdik-cerdik manusia ialah yang terbanyak ingatannya kepada kematian serta yang terbanyak persiapannya untuk menghadapi kematian itu. Mereka itulah orang-orang yang benar-benar cerdik dan mereka akan pergi ke
alam baqa dengan membawa kemuliaan dunia serta kemuliaan akhirat"
(Diriwayatkan oleh Ibnu Majah dan Ibnu Abidunnya)

"Cukuplah kematian itu sebagai penasihat"
(Diriwayatkan oleh Thabrani dan Baihaqi)

Wallahu'alam.